Gradiva
Na tej strani najdete nastala gradiva, ki bodo tudi po zaključku projekta bogat vir informacij in učenja. Namenjena so ogledu, branju in uporabi.
Gradiva so nastala v projektu Podnebni cilji in vsebine v VIZ (2022-2023). Urejena so v vsebinske skupine.
Namenjena so vključevanju podnebnih sprememb v učenje odrasih in nadaljnjemu razvoju vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (VITR).
Podatke za citiranje najdete vedno na prvi ali zadnji strani videa, publikacije ali drugega vira.
Podnebne spremembe v izobraževanju odraslih
- Konferenčni prispevek: Izzivi zelenega prehoda v izobraževanju – primer projekta Podnebni cilji v vzgoji in izobraževanju
- Konferenčni prispevek: The European commons - a reservoire of knowledge, skills and values but absent in policy making
- Video: CELEK – trajnostni model gospodarjenja samotne višinske kmetije
- Video: Trajnostno bivanje pripomore k blaženju podnebnih sprememb
Izobraževalni programi in dogodki
- Video: Podnebna karavana študijskih krožkov v Ormožu
- Izobraževalni program: Osnove podnebnega izobraževanja odraslih
- Izobraževalni program: ABC okoljskega učenja 1
- Izobraževalni program: ABC okoljskega učenja 2
- Izobraževalni program: ABC okoljskega učenja 3
- Izobraževalni program: Danes za jutri: Podnebne spremembe in model alpske šole za andragoge
- Izobraževalni program: Model alpske šole v izobraževanju odraslih: Izzivi upravljanja v času podnebnih sprememb
- PPT: Povzetek dela v PC VIZ (22-23)
Knjige
- Poglavje v knjigi: Zeleni prehod ljudskih univerz kot stik z nepredvidljivostjo narave
- Knjiga: Znamenja trajnosti, prenovljena izdaja (2023)
- Knjiga: Krhka ravnotežja (2023)
Izobraževalni pristopi in orodja
Igrifikacija
-
Priročnik: Uporaba iger za krepitev podnebne pismenosti
Občanska znanost
- Znanstveni članek: Gradišek, A., Robinson, J. A., Bogataj, N., & Bevk, D. (2023). Pollinators of Sunflowers through Citizen Science: An Adult Education Approach. Acta Entomologica Slovenica, 31(1), 5–22.
- Strokovni članek: Spoznavanje opraševalcev in podnebnih sprememb s pomočjo občanske znanosti
- Konferenčni prispevek: Občanska znanost kot metoda učenja na prostem
- Konferenčni prispevek: Engaging communities in learning about pollinators through citizen science
- Konferenčni prispevek: Sistematično dolgoročno vključevanje v projekt občanske znanosti aktivira udeležence za opazovanje opraševalcev izven časovnega okvirja projekta
- Konferenčni prispevek: Občanska znanost v izobraževanju odraslih: Strokovno podprte učeče se skupnosti
- Pobarvanka za štetje opraševalcev
- Pobarvanka in naloga – opraševalci
- VIDEO: Opazovanje opraševalcev sončnic
Dobre prakse
- Znanstveni članek: Bogataj, N., Krč, J., (2023). Towards the efficient response to large-scale forest damage: An example of forest commons. Acta geographica slovenica, 63 (3), 34-49
- Strokovni članek: S študijskimi krožki do večjega vključevanja moških v vseživljenjsko učenje, delovanje skupnosti in trajnostni razvoj
- Strokovni članek: Ali so poplave in zemeljski plazovi odgovor narave na podnebne spremembe?
- Strokovni članek: Obravnava podnebnih sprememb v Šolskem centru Celje – iz neformalnega v formalno izobraževanje, Mateja Rajh (bo objavljeno v publikaciji Andragoška spoznanja 2024)
- Strokovni članek: Izola kot zdravilno in dišeče mesto – od zelene knjižnice do zelenega mesta, Marina Hrs (bo objavljeno v publikaciji Knjižničarske novice)